Ryby a zdrowie

Family cooking with Simply add fish from Abba.
Family cooking with Simply add fish from Abba.

Omega-3 to wielonienasycone kwasy tłuszczowe, które są niezbędne dla ludzkiego organizmu. Pozytywnie wpływają na regulację ciśnienia krwi i jej krzepliwość oraz wspomagają układ odpornościowy. Nasz organizm nie potrafi sam ich wytwarzać, więc musimy je dostarczać z jedzeniem.

 

Ryby zawierają duże ilości wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, które ponadto uważane są za najbardziej dobroczynne dla naszego zdrowia. Ryby są także bogate w witaminy A, D i E, przy czym witamina D jest szczególnie istotna dla budowy silnych kości.

Najważniejsze minerały zawarte w rybach to jod i selen. Brak jodu może prowadzić do zaburzeń czynności tarczycy, natomiast selen jest przeciwutleniaczem zbawiennym dla układu odpornościowego i chroni organizm przed wolnymi rodnikami.

Ryby zawierają ponadto cynk i magnez. Cynk uczestniczy w procesie nasycania tkanek tlenem i wzmacnia odporność, a magnez jest potrzebny do prawidłowego działania komórek nerwowych i mięśniowych.

Ryby to bardzo pożywny produkt, ponieważ na jedną kalorię przypada dużo składników odżywczych. Dostarczają one białka wysokiej jakości, które jest łatwo przyswajane przez organizm. Białko uczestniczy w budowaniu nowych komórek ciała i zapewnia uczucie sytości na dłużej.